نخست وزیر پاكستان از دادگاه عالی تجدید نظر خواست
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا ، 'اعتزاز احسن' وكیل نخست وزیر پاكستان امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در متن ارائه شده به دیوان عالی، علاوہ بر درخواست تجدید نظر كامل در رای اعلام شده توسط دادگاه، خواستار رفع تمامی اتھامات علیه گیلانی نیز شده ایم.

وكیل مدافع نخست وزیر پاكستان پیش از این اعلام كرده بود: دیوان عالی پاكستان در ادامه بررسی پروندہ مطروح به اتهام توھین به دادگاہ توسط 'یوسف رضا گیلانی'، وی را برای ابلاع رسمی حكم، مجددا به دادگاه فراخوانده است.

نخست وزیر پاكستان كه بیش از این در ماہ پیش توسط دیوان عالی پاكستان به دادگاه فراخوانده شدہ بود، با حكم جدید این نھاد قضایی قرار است روز 13 فوریه ( 24 بهمن ) مجددا در حضور قضات عالی دیوان برای رسیدگی به پروندہ وی به اتهام توھین به دادگاہ حاضر و رای محكومیتش توسط دادگاه به او ابلاغ شود.

یوسف رضا گیلانی ماہ گذشته میلادی نیز برای دریافت حكم صادر شدہ علیه وی مبنی بر توھین به دادگاہ و نادیدہ گرفتن حكم قضایی در زمینه بررسی پروندہ ھای پولشویی رییس جمھوری این كشور، در دیوان عالی پاكستان حاضر شد.

اعتزاز احسن با اشارہ به اینكه در صورت پذیرفته شدن درخواست تجدید نظر تمام دادرسی ھا توسط دادگاہ باید پایان یابد، افزود، وی درخواست تجدید نظر در رای دادگاہ را علیه نخست وزیر پاكستان در حضور نزدیك به 50 قاضی در حوزہ ھای ملی و بین المللی ارائه كردہ است.

وكیل مدافع گیلانی ادامه داد: ما از دادگاہ پاكستان می خواھیم درخواست تجدید نظر نخست وزیر پاكستان را قبل از موعد اعلام شدہ برای صدور رای در زمینه توھین به دادگاہ در روز 13 فوریه ﴿24 بھمن﴾ بررسی كند. در این زمینه حضور شخص گیلانی برای دادرسی به درخواست تجدید نظر در دادگاہ نیز ضروری نیست.

وی با اشارہ به درخواست گرفتن 39 روز فرصت برای جمع آوری موارد لازم ارائه درخواست تجدید نظر گفت: دادگاہ تنها 11 روز برای این اقدام مهلت داده است.

مقامات دیوان عالی پاكستان درخواست تجدید نظر یوسف رضا گیلانی را در حكم دیوان عالی این كشور با 54 مادہ واحده و بند عنوان كردند.

وكیل نخست وزیر پاكستان با اشارہ مجدد به اینكه باید دادرسی دیوان عالی دربارہ توھین به حكم دادگاہ توسط نخست وزیر این كشور متوقف شود، تاكید كرد: یك ھیات جدید 9 نفرہ شامل قضات برجسته دیوان عالی باید صدور حكم دادگاہ با توجه به درخواست تجدید نظر یوسف رضا گیلانی را بررسی كنند.

كارشناسان حقوقی در پاكستان دچار اختلاف نظرهایی در زمینه درخواست تجدید نظر یوسف رضا گیلانی ھستند. برخی از آنان معتقدند با وجود رای تمامی اعضای ھفت نفرہ قضات دیوان عالی دربارہ توھین به احكام دادگاہ از سوی گیلانی، وی حق تسلیم درخواست تجدید نظر را نداشته است ولی گروه دیگری می گویند نخست وزیر اجازه این درخواست را دارد.

این كارشناسان افزودند: اگر فردی توسط دیوان عالی در اتهام به توھین به دادگاہ مجرم شناخته شود، علاوہ بر محكوم شدن به شش ماہ حبس تعزیری، از عضویت در پارلمان ملی نیز محروم می شود و ممكن است در ادامه به پنج سال ممنوعیت از ھر نوع فعالیت سیاسی و دولتی محكوم شود.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: